maanantai 19. huhtikuuta 2010

Aaah, tänään oli matkan ensimmäinen tenniksetön päivä. Tekee kyllä oikein hyvää vähän saada ladattua akkuja tuleviin peleihin ja silmätkin kiittävät piilolasittomasta päivästä. Ja sattui vielä täksi päiväksi sadetta, joten ei olisi treenaamaan edes päässyt vaikka olisi halunnutkin. Oli mukavaa nukkua aamulla pitkään ja jätinkin aamiaisen väliin, kun heräsin vasta hotelliaamiaisen jo sulkeuduttua kymmeneltä. Menimme Ollin kanssa yhdentoista aikoihin jonkinnäköiselle brunssille hotellin vierestä löytämäämme amerikkalaistyyliseen Bennigans-ravintolaan. Lounaslistalta löytyi herkullinen fajitas-annos, jonka seuraksi kuului vielä extrana leipää ja kurpitsakeittoa. Kyllähän tuo menisi melkein aamiaisestakin.

Tulimme brunssin jälkeen takaisin hotellille, ja katsoin kannettavaltani yhden jakson englantilaista Top Gear -auto-ohjelmaa. Tuo sarja on minusta aivan loistava, ja varsinkin tänään katsomani Bolivia-special -jakso oli aivan huikea. Päätimme ruoan sulattelun jälkeen mennä hotellin kuntosalille tekemään pienen huoltavan harjoituksen sisältäen 50 minuuttia kuntopyöräilyä Queen-bandin tahdissa ja venyttelyt. Teki hyvää saada elimistön kuona-aineita vähän liikkeelle, jotta huomenna on jalat taas paremmassa kunnossa. Lähdimme iltapäivällä vielä käymään kentillä hakemassa pyykkejä ja katsomassa kaaviota ja huomista otteluohjelmaa ennen kuin kävimme illallisella vielä toistamiseen Bennigans-ravintolassa, jossa söin tälläkertaa kahden pääruoan taktiikalla kana-quesadillaksia ja ayriäispastaa.

Arpa heitti siis kaksinpelissä ensimmäiseksi vastustajakseni nelinpeliparini Adam Feeneyn. On aina harmillista kohdata oma nelinpelipari, mutta eipä tässä lajissa voi sääliä kenellekään antaa. Feeney on taitava pelaaja, joka on kärsinyt viime aikoina loukkaantumisesta. Hänen edellinen kisansa ennen näitä Korean futureita oli viime vuoden kesäkuulta. Feeneyllä on ihan hyvä, melko painava syöttö ja hän tykkää tulla paljon verkolle. Yritän huomisessa matsissa saada Feeneyn pysymään mahdollisimman paljon takakentällä, josta hänen peruslyöntinsä ovat hieman epävarmat. Hänellä on yhdenkäden rysty, mutta mielestäni hänen kämmenensä on kuitenkin hieman rystyä heikompi. Minun on tärkeää pysyä koko ottelun ajan pelin aktiivisena osapuolena ja tarvittaessa onnistuttava ohituksissani hyvin. Viime pelissä Coxia vastaan ohitin erittäin hyvin, mutta Feeney liikkuu erinomaisesti verkolla ja osaa peittää ohituspaikat hyvin, joten minun pitää pystyä välillä ohittamann yllätävillä lyönneillä ja käyttäen ajoittain myös koholyöntiä. Mielenkiintoinen matsi on joka tapauksessa tulossa. Nelinpelissä kohtaamme hyvän korealaisparin, mutta matsi pelataan vasta keskiviikkona. Emme päässeet tällä viikolla sijoitetuksi, mutta mielestäni meillä on silti hyvät mahdollisuudet taas ihan voittoonkin asti jos pelaamme samanlailla kuin viime viikolla.

Minun piti eilisillasta asti jakaa huonetta juurikin Adam Feeneyn kanssa, kun Ollin oli tarkoitus lähteä takaisin Suomeen hoitamaan seuran valmennushommia, mutta Euroopan tilanteen takia Olli pysyy täällä minun kanssani luultavasti vielä jonkin aikaa. Mielenkiintoinen tilanne, kun Ollille sanottiin, että ensimmäinen Finnairin lento Soulista Helsinkiin, jolla on tilaa olisi 8.5. Minun paluuni on 1.5. joten saa nähdä jääkö Olli Korean lomalle vielä viikoksi sen jälkeen kun minä olen lähtenyt kotiin! :-D