keskiviikko 2. kesäkuuta 2010

Heliövaara – Spong 6-1, 6-1 Heliövaara/Ben Zvi – Chang/Jiang 6-3, 7-5

Hyvin lähti kisat käyntiin myös singelin osalta. Spong ei tuntunut pääsevän minua vastaan minkäänlaiseen rytmiin, vaan hän teki aika paljon virheitä ja päästi minut jopa helpolla. Ensimmäisessä ja viimeisessä syöttövuorossaan hän syötti kolme ässää ja sai pidettyä, muuten minulla ei ollut mitään hätää. On hirveän vaikea sanoa miten oma peli kulki, kun toinen teki virheitä virheiden perään. Palautin ja syötin ihan hyvin, takakentältä laiton max. kolme lyöntiä kenttään niin piste oli minun. Jalkani liikkuivat hyvin, joten ehkä sain sitä kautta Spongin yrittämään liikaa, kun hän ei saanut minusta lyötyä läpi. Ensimmäisen erän viimeisessä gamessa tuli tuomarilta pari virhetuomiota minun hyväkseni, ja Spongilla vähän pää hajosi eräpalloni jälkeen. Löin palautuksen läpi muutaman sentin leveänä, ja Spong alkoi vaatia, että minä korjaisin tuomion itseäni vastaan. En minä nyt kuitenkaan halunnut itseäni vastaan alkaa pelata ja sanoin, että virhetuomioita voi tulla ihan kummin päin vain, tällaista sattuu, ja seuraavassa pisteessä se voin olla minä, jota vastaan tuomitaan väärin. Spong mumisi siinä penkille kävellessään jotain, ja päästyään minun penkkini kohdalle sanoi ihan reippaalla äänellä ”fuck you”. Sanoin tästä tuomarille, mutta hän väitti, ettei hän kuullut mitä Spong sanoi, ja vaikka hän kutsui kisan refereen kentälle selvittämään tilannetta, niin Spongille ei annettu edes varoitusta. Spong on asunut ja harjoitellut Göteborgissa vajaan vuoden verran, joten hän puhuu hieman ruotsia. Hän käyttikin toisen erän lähinnä haukkuen minua ruotsiksi aina puoltenvaihdoissa ja pisteiden välillä jos olimme molemmat verkolla. Ei se minua kuitenkaan haitannut, kun tiesin, että itseään hän sillä enemmän häiritsee kuin minua. Matsin jälkeen Spong oli kuitenkin taas ihan kohtelias, joten ei tainnut kummallekaan jäädä mitään hampaankoloon. Huominen vastustajani itävaltalainen Nikolaus Moser tulee luultavasti olemaan paljon pahempi vastus. Hän voitti viime viikolla Futuren Etelä-Afrikassa, joten hänen pelinsä pitäisi ainakin olla kunnossa. Toisaalta hänellä varmasti myös painaa jaloissa nuo viime viikon pelit, ja kun lisätään vielä pitkä matkustaminen ja aikaero, niin hän voi olla väsynyt mies huomenna. Moser pelaa aika isoa peliä; hänen ykkössyöttönsä on hyvä, ja hän tulee aika paljon syötöstä verkolle. Takakentällä en ole ikinä nähnyt hänen pelaavan varmanpäälle, vaan hän paukuttaa molemmilta puolilta lyöntejään varsin reippaasti. Minun olisikin hyvä päästä itse huomenna niskan päälle varsinkin omien syöttövuorojeni pisteissä, koska liikkuminen ja puolustuspelaaminen ovat ehdottomasti Moserin heikkoudet. Minun pitää saada hänet liikkeelle, ja välttää päästämästä häntä jatkuvasti painostamaan. Varmasti joudun myös pelaamaan paljon puolustuspisteitäkin, mutta aina tilaisuuden tullen minun olisi hyvä päästä hyökkäämään. En ole ihan varma hänen kakkossyöttönsä tehosta, mutta minulla on pieni aavistus, että siihen voisi olla mahdollista välillä iskeä. Näin saisin hänelle painetta myös hänen omissa syöttövuoroissa, ja murtaminen voisi olla minulle helpompaa. Mielenkiintoinen ottelu on joka tapauksessa tulossa. Päivän nelinpeli Giladin kanssa oli tänään paljon parempi kuin eilen. Pelasimme terävämmin ja tarkemmin, ja olimmekin ottelun selkeästi aktiivisempi osapuoli. Hävisimme yhden oman syötön toisessa erässä, mutta muuten pidimme omat syöttömme helpohkosti. Pelaamme huomenna semifinaalissa ykkössijoitettua kiinalaisparia Gong/Li vastaan. He ovat erittäin kova pari, mutta me voimme lähteä otteluun pelaamalla rennosti. Ja nelinpelissähän jos syöttö ja palautus kulkevat, kaikki on mahdollista.

Jouduin tänään heräämään aamupelin vuoksi jo ennen seitsemää, ja uni olisi taas maistunut varmasti monta tuntia pidempäänkin. Aikaero painaa vielä päälle, eikä illalla ole helppo saada unta. Huomasin kuitenkin tänään, että olin ilmeisesti mennyt eilen aamupalalle liian myöhään, koska tänään aamupala oli ihan erinäköinen. Ruokaa oli tarjolla noin viidessä astiassa, joista sai itse ottaa mitä halusi. Minulle mukaan tarttui nuudelia, kaalia, joku seesampallero sekä pari palaa jotain makeahkoa leipää. Nuudeli oli jopa niin hyvää, että hain lisää! Tässä kuva ensimmäisestä annoksestani.



Lähdin kentille kahdeksalta lähteneellä kuljetuksella, ja sain lyöntikaverikseni yhden taiwanilaisen pelaajan siskon. Hän on pelannut aiemmin aktiivisesti, ja pelasi edelleen oikein hyvin. Tyttöjen kanssa on todella hyvä lyödä peruslyöntejä, koska he lyövät lähes aina hyvällä rytmillä. Singelini oli vuorossa kymmeneltä, minkä jälkeen söin hieman eväitä ja pelasin duppelin noin 13.30. Ehdin juuri ja juuri kolmelta lähteneeseen kuljetukseen takaisin hotellille. Kävin kaupassa hakemassa hieman jotain syötävää, ja ihmettelin miksi en aiemmin ollut tajunnut ostaa purkkinuudeleita, kun hotellihuoneessa on vedenkeitinkin! No, nyt korjasin asian ja nautiskelin oikein kunnolla. Yritän illaksi keksiä jonkun hyvän ruokapaikan ja yritän myös saada unen päästä hieman aiemmin kiinni kuin parina aikaisempana iltana. Itsensä uneen pakottaminen ei vaan taida olla ihan helppoa…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti