perjantai 18. maaliskuuta 2011

Terveiset Pingguosta aivan Kiinan eteläisimmästä osasta. Tämä päivä meni täysin matkustaessa, sillä lähdimme hotellilta kymmenen jälkeen aamulla ja saavuimme perille vasta vähän ennen seitsemää illalla. Hyppäsimme aluksi hotelliltamme lentokentälle kulkeneeseen bussiin, joka vei meidät suoraan oikeaan terminaaliin tunnin matkustamisen jälkeen. Olimme Guangzhoun Baiyunin lentokentällä ihan hyvissä ajoin, joten söimme lounasta paikallisessa ravintolassa ennen China Southern Airlinesin lentoamme Nanningiin. Lentoaika oli hieman vajaa puolitoista tuntia, joten saavuimme Nanningiin puoli neljältä. Tässä kuva Boeing 737-700 -koneestamme portilla Guangzhoussa.

Nanningin lentokentällä meitä ja muutamia muita pelaajia oli vastassa ainakin viisi kisaorganisaatioon kuuluvaa henkilöä, jotka ihan ensimmäiseksi veivät meidät vaihtamaan pankkiin lisää rahaa, sillä tämän viikon kisahotellissa ei kuulemma kelpaa kuin kiinalaiset luottokortit. Rahanvaihto vei kaikenmaailman paperitöiden ja setelien tarkan tutkimisen jälkeen lähes 20 minuuttia, joten oli ihan mukavaa, ettemme joutuneet jonottamaan! Tämän jälkeen meidät ohjastettiin minibussiin, joka toi meidät hurjaa vauhtia puolessatoista tunnissa tänne Pingguoon. Sähläsimme receptionissa vartin panttimaksun kanssa ennen kuin pääsimme huoneisiimme.

Hotellimme Pingguo International hotel yllätti meidät positiivisesti, sillä yleiset tilat ovat hienot ja huoneetkin ihan modernit. Ainoa isompi miinus on sisätilojen lämpötila, sillä tiedusteltuamme vastaanotosta asiaa, selvisi että hotellissa ei ole ollenkaan lämmitystä. Ja kun ulkona on 9 astetta, ei täällä sisälläkään ole hirveästi yli kymmentä astetta. Olen ollut koko illan nyt takki päällä sisälläkin. :O Mutta eiköhän sää tästä tulevina päivinä vähän lämpene, ja kylmyys huoneissakin sitä kautta helpota. Tässä kuva huoneestani seitsemännessä kerroksessa.

Hotellissa on ihan länsimaalaista ruokaa tarjoava ravintolakin, mutta kuulimme muilta pelaajilta ja kisajärjestäjiltä, että ruoka siellä ei ole erityisen hyvää, joten tilasimme yhden kisa-avustajan avulla ruokaa huoneisiimme läheisestä ravintolasta. Sain neljä erillistä annosta naudanlihaa, lihakeittoa, kanaa ja kevätrullia(?) ja tulin kyllä ihan täyteen. Ruokien mausta en ole ihan varma, mutta sainpahan ainakin jotain syötävää! J Tässä reissun ensimmäinen(!) ruokakuva.

Tarkoituksemme on päästä huomenna tutustumaan uusiin kenttiin ja treenaamaan pari kertaa. Pääsarjapaikkani varmistui eilen, joten saan harjoitella rauhassa huomisen ja vielä sunnuntain ennen pelien alkua aikaisintaan maanantaina. Palaan asiaan taas huomenna uusien kuvien kanssa. Laitan tähän loppuun vielä kuitenkin kuvan hotellin aulassa esillä olleesta upeasta lohikäärmettä esittävästä veistoksesta, joka on tehty kokonaan yhdestä puutukista. On siinä jollain ollut veistämistä!