torstai 17. maaliskuuta 2011

Hei! Siirsin tämän päivän osalta harjoittelun painopisteen fysiikkapuolelle ja jätin lajiharjoittelun seuraavalle kisapaikalle Pingguoon. Vedin aamulla puolentoista tunnin fysiikkatreenin hotellin kuntosalilla, minkä jälkeen lähdimme Johanin kanssa hoitamaan juoksevia asioita kentille. Kisajärjestäjät hoitivat puolestamme lentojen ja hotellien varauksen ensi viikon kisaan, sillä se voisi ensi viikon kisan syrjäisen sijainnin takia olla itse hieman tavallista hankalampaa. Tämän lisäksi saimme eilen tuomamme pyykit pestyinä ja viikattuina takaisin puoli-ilmaiseksi. Söimme klubilla lounaan ja katsoimme hieman päivän kvartseja ennen kuin tulimme takaisin hotellille. Illalla kävin vielä ennen ruokailua uimassa kolme varttia hotellin uima-altaalla, mikä teki kropalle varmasti hyvää.
Sain äsken pakattua kaikki tavarat huomista matkustusta varten, joten minun ei tarvitse enää aamulla stressata kamojen kanssa. Lähdemme huomenna aamupäivällä bussilla Guangzhoun lentokentälle, josta lennämme China Southern Airlinesilla Nanning-nimiseen kaupunkiin aika lähelle Vietnamin rajaa. Sieltä meille pitäisi olla järjestetty kuljetus Pingguoon, johon matka kestää noin puolitoista tuntia. Pingguosta ei löydy netistä juuri mitään informaatiota, joten kovin suuresta kaupungista ei taida olla kyse, vaikka Kiinassa ollaankin.

Odotamme kuitenkin Johanin kanssa innolla ja avoimin mielin, mitä seuraava viikko tuo tullessaan, ja mietimme jo valmiiksi, että mitä askeettisemmat olosuhteet, sitä parempi meille. Tällöin moni muu pelaaja, joka on saattanut olla reissussa jo kolme viikkoa, alkaa kummasti haluta takaisin kotiin, mikä vaikuttaa väkisinkin alitajunnassa heidän pelisuoritukseensa. Me vastaavasti suunnittelimme puolivitsillä Johanin kanssa jäävämme vaikkapa pariksi ylimääräiseksi päiväksi Pingguoon treenaamaan kisan jälkeen, kun oikea fiilis löytyy!  Mutta se siitä, jätän tänään kirjoituksen vähän lyhyemmäksi, jotta tulevina päivinä riittää taas virtaa näpytellä. Nyt siirryn nauttimaan viimeistä kertaa Guangzhoun hotellini suuresta sängystä! 