lauantai 17. heinäkuuta 2010

Heliövaara/Ryderstedt - Juska/Pavlovs 5-7, 6-7(6)

Harmin paikka. Tiukka tappio tuli duppelissa. Pelin taso ei noussut missään vaiheessa ottelua erityisen korkealle, ja murtoja nähtiin paljon enemmän kuin yleensä. Ensimmäisessä erässä hävisin syöttöni heti ensimmäisessä gamessa, mutta saimme neljännessä murrettua takaisin. 2-2 -tilanteessa hävisin uudestaan syöttöni, mutta mursimme jälleen heti takaisin hävitäksemme taas oman syöttömme seuraavassa pelissä. Mursimme vielä kerran tilanteeksi 4-4 ennen kuin pidin syöttöni ensimmäisen kerran. 5-5 -tilanteessa latvialaisten onnistui murtaa parini syöttö toistamiseen ja tällä kertaa he pystyivät pitämään ja voittivat ensimmäisen erän siis 7-5.

Toisessa erässä pidin alkuun, mutta sitten vastustajat veivät seuraavat kolme gamea. 1-3 -tilanteessa minun syöttöni oli jo 0-40, mutta selvitimme tilanteen ja mursimme Juskan tiukan syöttövuoron minun haamurefleksivolleyllani. 4-4 -tilanteessa syöttövuoroni oli taas 0-40, mutta taistelimme uudestaan tasoihin ja no-ad pisteessä ykkösvolleyni osui verkkonauhaan. Pallo jäi vaikka kuinka pitkäksi aikaa miettimään verkkonauhalla, että kummalle puolelle sitä tipahtaisi, mutta päätti lopulta mennä yli. Jes! 5-5 -tilanteessa Michael hävisi syöttöönsä, mutta selvitimme yhden matsipallon seuraavassa gamessa voittaen sen kolmannella breikkipallolla no-ad tilanteessa. Tie break eteni vaihtelevasti. Olimme 3-5 -tappiolla, mutta nousimme 6-5 johtoon. Eräpallossamme Pavlovs palautti Michaelin syötön kuitenkin vastustamattomasti linjaa pitkin läpi, ja seuraavassa pisteessä minusta leivottiin ottelun epäonnensoturi. Michaelin smashin jälkeen sain yhden ottelun helpoimmista tappopaikoista kämmenvolleylleni, mutta en tiedä muuta kuin että onnistuin lyömään pallon kaksi metriä leveäksi puolen kentän ollessa auki. Matsipallon latvialaiset pelasivat hyvin ja ottelu loppui Juskan onnistuneeseen väliinmenoon.

Minulle ei ole urani aikana kovin montaa noin ratkaisevaa munausta sattunut, mutta joskus niin kuitenkin voi tapahtua kenelle tahansa. Olimme taistelleet hyvin vaikeista tappioasemista mukaan peliin, joten tuntuu tyhmältä, että ottelu ratkesi tuolla tavoin. Ei sitä kannata kuitenkaan kai jäädä sen kummemmin murehtimaan, elämä jatkuu ja kisoja tulee lisää. Ensi viikolla pelaan duppelia Juhon kanssa, joten silloin isketään taas uudella innolla.

Palautin pyöräni vuokraamoon eilen, joten kävelin aamupäivällä kentille ja otinkin matkalla yhden kuvan Kuressaaren vanhasta linnasta. Linnaa ympäröi vallihauta ja se sijaitsee hienolla paikalla kaupungin keskustan ja rannan välissä.

Treenasimme Michaelin kanssa tunnin verran, jonka jälkeen söin lounasta klubilla. Otin muutaman lammasmakkaran ja possunfileen salaatin kanssa. Nam!

Duppelimme alkoi neljältä ja kesti vähän yli kaksi tuntia. Tallustin matsin jälkeen takaisin hotellille ja lepäsin hetken. Kahdeksan aikoihin menimme Michaelin kanssa yhdessä illalliselle keskustassa sijaitsevat Arensburg hotellin ravintolaan, jota Michael minulle suositteli. Otin capresen ja lampaan filettä, jotka molemmat olivat erinomaisia. Illalla oli vielä pakkausten vuoro, mutta ehdin myös ottaa kuvan hienosta kukkakimpusta, jonka saimme finaalin jälkeen.

Lähdemme huomenna Michaelin kanssa samaa matkaa Tallinnaan bussilla puoli yhdeltätoista ja saavumme perille hieman kahden jälkeen. En ole vielä päättänyt pidänkö huomenna kokonaan vapaata, vai käynkö illalla lyömässä kevyesti, mutta se selviää aikanaan. Nyt painun tästä kuitenkin nukkumaan.