maanantai 12. heinäkuuta 2010

Ensimmäinen kokonainen päivä Eestissä on nyt takana. Nukuin aamulla pitkään myöhään venyneen futisfinaalin perään ja kävelin aamupalan jälkeen bussiasemalle vuokraamaan itselleni polkupyörän. Pyörä on täällä todella kätevä, matka hotelliltani kentille on noin 2 kilometriä ja se taittuu pyörällä muutamassa minuutissa. Tämä kaupunki on juuri sen kokoinen, että kaikkialle pääsee pyörällä alle vartissa.

Olin eilen sopínut treenit ranskalaisen Michonin kanssa, joten saavuin kentille yhdeksitoista. Kenttäaikaa riitti, joten vedimme reilun kahden tunnin treenin, löimme pitkään krossit ja volleyt läpi ja pelasimme loppuun vielä yhden erän, joka päättyi 6-4 minulle. Treenin jälkeen lähdimme Samin ja Jesperin kanssa lounaalle, jonka hankimme ruokakaupasta. Lämmintiskiltä sai todella halvalla vaikka kuinka montaa ruokalajia, joista valitsin tänään makaronilaatikon ja vihannes-lihapadan. Yhden ihan reilun kokoisen annoksen sai eurolla, joten täytyihän sitä ottaa kaksi.

Tulin syömään hotellille, jossa lepäilin pari tuntia ennen kuin menin taas treenaamaan kevyesti tunniksi Micken kanssa. Treenien jälkeen poljin taas hotellille, ja menimme illalla Samin ja Jesperin kanssa vielä illalliselle. Söin ceasar salaatin kanalla, mutta en olisi kyllä tunnistanut annosta ceasar salaatiksi ellei listassa olisi niin lukenut.

Pääruoaksi otin wieninleikettä, joka oli kyllä oikein hyvää. Sami hävisi tänään karsintafinaalinsa eivätkä pojat päässeet mukaan duppeliin, joten he lähtevät huomenna aamulla kotiin. Oli kyllä mukavaa, että oli hyvää seuraa edes ensimmäiset pari päivää, mutta onhan täällä toki vielä Micke jäljellä.

Kaaviot tulivat vihdoin tänään. Olen seitsemänneksi sijoitettu ja ensimmäinen vastustajani on minulle tuntematon bosnia-hertsegovinalainen Ismar Gorcic (ATP-563). Ottelumme ei ollut huomisessa ohjelmassa, joten kaksinpelin osalta kisani alkavat vasta keskiviikkona. Nelinpelin ensimmäinen kierros parini Ryderstedtin kanssa on kuitenkin huomenna hollantilaisparia Karaliolios/Van Engelen vastaan neljäntenä otteluna kello 10 jälkeen.

Otin tänään pari kuvaa paikallisesta klubista, jolla on siis viisi ulkomassaa ja kolmen kentän kuplahalli. Tässä kuvassa etualalla on kenttä 1 ja kauimmaisena kenttä 5. Matsit pelataan vain ensimmäisillä kolmella kentällä, koska kentät 4 ja 5 ovat uudempia ja siten hieman erilaisia, jopa erivärisiä.

Katsomo ei ole mitenkään järin suuri, mutta tunnelma on aina hyvä paikallisten kannustaessa omia pelaajiaan ihan reilusti. Pieni miinus on klubirakennuksen totaalinen puuttuminen, ja refereekin joutuu tekemään työnsä pienessä kopissa jännittäjän seurassa.

Huomenna ohjelmassa on siis vain duppeli ja treenit Micken kanssa aamupäivällä, mutta kaipa tässä olisi silti hyvä mennä nyt nukkumaan.