torstai 6. toukokuuta 2010

Vau, minä pääsen huomenna kentällä Davis Cupin avausottelussa! Vastaani asettuu Etelä-Afrikan ykköspelaaja Izak van der Merwe jo kello 10 alkavassa matsissa. Olen aikaisemmin pelannut vain yhden DC-kaksinpeliottelun vuonna 2008 Luxembourgin Gilles Mulleria vastaan Hangossa, joten on mahtavaa päästä uudestaan näyttämään. Vastustajani van der Merwe on pitkä pelaaja, jolla on hyvä syöttö. Hän perustaa pelinsä paljon hyvään syöttöönsä ja hän pelaa melko paljon syöttö,-volleyta. Takaa hän ei ole niin vahva, mutta hän hakee sieltä isoilla lyönneillään usein nopeita ratkaisuja, joten minun pitää pelata aktiivisesti ja hyökätä itsekin paljon. Tykkään yleensä pelata syöttö-volley -pelaajia vastaan, koska palautan hyvin ja saan näin ollen vastustajani lyömään vaikeita lentolyöntejä. Tällä kentällä, kun pallot pomppaavat tosi korkealle, minun pitää ottaa van der Merwen syötöt vastaan aika aikaisin, jotteivat pallot pomppaa minun ulottumattomiini. Oman syöttöni pitää myös toimia huomenna hyvin, jotta saan paineet siirrettyä van der Merwen syöttövuoroihin. Meinaan syöttää paljon kick-syöttöä vastustajani rystylle, koska luulen, että hänen yhdenkäden ryustyllään hänellä voi olla vaikeuksia palauttaa sitä. Voin myös ajoittain pelata itsekin syöttö-volleyta, jotta saan hänen palautukseensa painetta. Ven der Merwe ei ole mielestäni henkisesti kovin hyvä pelaaja, joten yritän saada hyvän alun, ja hänelle sitä kautta pienen kipsin päälle. Hänellä on kuitenkin varmasti kaikki ennakkosuosikin paineet, joten minä voin pelata rennosti. Hienoa päästä pelaamaan vielä paras viidestä -systeemillä, jolloin pelin henkinen puoli tulee mielestäni vielä paremmin esiin.

Meillä oli tänään vauhdikas päivä. Kello 10 aamulla oli ohjelmassa arvontatilaisuus, jossa nimetään joukkueiden pelaajat, ja arvotaan ketkä pelaavat perjantaina ensimmäisen ottelun. Tässä kuva, miltä tuo tilaisuus vaikuttaa.


Tämän jälkeen Timo ja Jarkko treenasivat, minkä jälkeen tulimme takaisin hotellille syömään lounasta. Kolmen aikaan minä ja Timo treenasimme, ja menimme sen jälkeen saunomaan Suomen suurlahetystölle. Illallisen söimme hotellilla. Menen nyt nukkumaan, jotta jaksan huomenna pelata. Pahoittelen siis lyhyttä kirjoitusta. :)

1 kommentti: